Pasja Fitness
facebook
logo pasja
FITNESS CENTRUM
Zapraszamy
na następujące
zajęcia i kursy

YIN JOGA

YIN JOGA –  jest to nowoczesny styl jogi  i wspaniała metoda relaksowania mięśni i przywracania równowagi w ciele.  Wywodzi się z medycyny chińskiej. Jest to bardzo głęboko rozluźniająca praktyka, skierowana do osób w każdym wieku i na każdym poziomie zaawansowania. Yin Joga oddziaływuje na dużo głębsze struktury takie jak tkanki głębokie, ścięgna, więzadła, kości i powięzi. Podczas lekcji skupiamy się na dolnym odcinku kręgosłupa, miednicy i biodrach, pozostajemy bardzo długo w wygodnych wariantach pozycji, kierujemy uwagę na spokojny oddech i odczucia płynące z głębi ciała. Na Yin Jodze dodatkowo pracujemy z meridianami – czyli kanałami energetycznymi w naszym ciele, wspaniale stymulując je i równoważąc. Zajęcia trwają 60 lub 75 min. Metoda Yin jogi pojawia się na lekcjach ,,Joga kręgosłupa ,,jako jedna z terapeutycznych form pracy z ciałem i oddechem.

JOGALATES

JOGALATES -to wspaniałe połączenie jogi kręgosłupa i ćwiczeń pilates. Elementy jogi wpływają na siłę, gibkość oraz umysł natomiast pilates wzmocni mięśnie głębokie środka naszego ciała czyli stabilizujące kręgosłup. Cała lekcja kładzie nacisk na odpowiednią postawę, prawidłowe płynne i świadome oddychanie. Jest wspaniałym sposobem na pracę ciała i umysłu . Połączenie tych obu technik daje wiele korzyści zdrowotnych. W pierwszej części lekcji dominuje zazwyczaj joga, która pięknie wydłuża i odciąża kręgosłup, otwiera biodra,  rozgrzewa i mobilizuje kręgosłup i stawy.  Kolejna cześć to ćwiczenia z metody Pilates podczas których docenisz i odczujesz każdy ruch, zaangażujesz mięśnie głębokie i nauczysz się integracji oddechu z wolnym ruchem. Udział w lekcji wymaga od nas skupienia  na precyzji wykonywanych asan i ćwiczeń, dzięki czemu ciało się wzmacnia a umysł odpoczywa od innych codziennych  spraw, biegu myśli  i stresów. Lekcja trwa 50 min

BODYART

BODYART – to piękna płynna lekcja dla całego ciała i umysłu z nurtu Body&Mind. Funkcjonalna praca z ciałem gdyż dotyka wszystkich grup mięśniowych, taśm mięśniowych i kierunków ruchów ciała człowieka. Jest zarówno statyczna jak i dynamiczna. Oparta  na filozofii medycyny chińskiej.  ZASKAKUJE ZAWSZE POZYTYWNIE WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW !!! To nowy sposób na odstresowywanie się i poprawianie siły i stabilności swojego ciała. JEST TRENINGIEM TERAPEUTYCZNYM i PROZDROWOTNYM. BODYART to balans, to oddychanie, to funkcjonalny trening. To niepowtarzalny program zajęć  który łączy płynnie kilka technik pracy z ciałem  w jedną lekcję:  łączy miedzy innymi:  jogę, trening siłowy , trening stabilizacyjny, elementy pilates i relaksację w jedną spójną i piękną lekcję.  Poprzez celowy dobór ćwiczeń i pozycji , wzajemnie ze sobą połączonych , ciało przełamuje niewłaściwe nawyki i ścieżki ruchu i uczy się prawidłowej postawy, niweluje niepożądane napięcia mięśni. Uczysz się prawidłowego, świadomego ruchu. Wspaniale rozciągasz ciało i jednocześnie je wzmacniasz. Uczysz się ruchów wraz z oddychaniem.bodyART jest skierowany do osób w każdym wieku i na każdym poziomie zaawansowania. Końcowym zadaniem bodyART jest zapewnienie prawidłowego funkcjonowania całego ciała. Tylko nieliczni, certyfikowani w naszym kraju instruktorzy bodyART mogą prowadzić ten innowacyjny prozdrowotny trening. Na zajęciach ćwiczymy koniecznie bez obuwia. Lekcja trwa 50 minut.

GIMNASTYKA KRĘGOSŁUPA I ROZCIĄGANIE& stretching

 GIMNASTYKA KRĘGOSŁUPA i rozciąganie  Spokojna lekcja z rodziny zajęć terapii kręgosłupa i korektywy – czyli coś dla ciała, zdrowia i Twojego dobrego samopoczucia. Jest to lekcja skierowana do wszystkich którzy prowadzą siedzący tryb życia lub mają pracę w pozycji siedzącej. Polecamy ją dla osób w każdym wieku. Podczas tej gimnastyki  przede wszystkim uczymy się odzyskać  prawidłową postawę ciała, uczymy się stabilizacji kręgosłupa  oraz bezpiecznie rozciągamy ciało i mięśnie, poprawiamy zakresy ruchów w  stawach, elastyczność ścięgien , więzadeł . Dodatkowo zdejmujemy z naszego ciała zbędne napięcia. Rozciąganie jest nam bardzo potrzebne między innymi po to aby przeciwdziałać przykurczom mięśni, polepszyć ich ukrwienie i dotlenienie i aby wyraźnie zmniejszyć stres ( napięcie w ciele jest związane ze zbyt dużym napięciem mięśni). Zapomnisz o spiętym karku i bólach kręgosłupa. Zadbasz o zdrowie stawów. Czy wiesz że wystarczy już 10 min ćwiczeń rozciągających aby poczuć się lepiej? Odczuć przypływ energii i przyjemny relaks w ciele? Ćwiczenia rozciągające są polecane wszystkim tym którzy mają problemy z zasypianiem. Dlaczego? Ponieważ obniżasz poziom stresu, dotleniasz ciało i relaksujesz mięśnie przed snem. Dodatkowo w tej lekcji delikatnie wzmacniamy osłabione mięśnie stabilizujące kręgosłup. Trening ma na celu przeciwdziałać bólom pleców, bioder, zmniejszać przykurcze mięśniowe i niwelować skutki długotrwałego siedzenia!!! Idealne zajęcia dla wszystkich którzy mają siedzący tryb pracy.  Po zajęciach czujemy się przyjemnie zrelaksowani, dotlenieni i rozciągnięci. Pracujemy nad całymi taśmami mięśniowymi, powięziami, zwiększamy mobilność czyli ruchomość w stawach, stabilność ciała i elastyczność. Gimnastyka ta uczy  utrzymywania prawidłowej postawy, uczy prawidłowego oddychania, znacznie poprawia równowagę, zmniejsza ryzyko kontuzji i ryzyko pojawienia się bólów krzyża. Najważniejsze iż  odwracamy skutki długotrwałego siedzenia i rozluźniamy zmęczone i zbyt napięte mięśnie.Zajęcia dla wszystkich, osób w każdym wieku, początkujących i zaawansowanych.Ćwiczymy bez obuwia:) Przyda się ręcznik na matę.Lekcja trwa 50 minut.

Trening funkcjonalny / interwałFunctional

( TRENING FUNKCJONALNY / interwał) Lekcja dynamiczna i intensywna. To nowoczesne podejście do treningu wzmacniającego, opartego na złożonych, wielostawowych ćwiczeniach funkcjonalnych angażujących jak największą ilość grup mięśniowych podczas jednego ćwiczenia. Podczas treningu aktywizujemy wszystkie rodzaje włókien mięśniowych i angażujemy mięśnie głębokie odciążając jednocześnie kręgosłup. Nie budujemy masy mięśniowej lecz poprawiamy siłę mięśni, szybkość, gibkość i wydolność Twojego ciała. Dodatkowo wykorzystujemy różnorodny sprzęt: hantle, obciążniki, piłki, taśmy,tubingi, minibandy, kettle. Korzystamy z najbardziej efektywnych ćwiczeń funkcjonalnych i metod treningowych ,(opieramy często zajęcia na treningu cardio, interwałach, obwodach) tak aby kompleksować działać na mięśnie, stawy i efektywnie poprawiać wydolność i kondycję. Trening doskonale, wszechstronnie wzmacnia mięśnie, poprawia kondycję, rzeźbi sylwetkę i pomaga spalić tkankę tłuszczową. Doskonałe zajęcia dla osób które chcą spalić dużą ilość kalorii i wzmocnić mięśnie całego ciała. Na zajęciach koniecznie ćwiczymy w obuwiu sportowym i przynosimy dodatkowy ręcznik na matę:) Lekcja trwa 50 minut

PILATES

PILATES -wzmacniający mięśnie głębokie trening   oparty na metodzie ćwiczeń J.Pilatesa. Istotą ćwiczeń jest głęboka stabilizacja tułowia, wzmocnienie mięśni grzbietu, brzucha i obręczy biodrowej oraz przywrócenie prawidłowej postawy ciała. Metoda ćwiczeń  wymaga koncentracji, skupienia na oddechu, dośrodkowania pozycji .  Pozawala wzmocnić ciało ,  wysmuklić sylwetkę, zapobiega i niweluje bóle kręgosłupa. Uczy nawyku poprawnego oddychania i wzorcowej postawy ciała. Wyraźnie spłaszcza brzuch, poprawia stabilność kręgosłupa, wzmacnia cały gorset mięśni głębokich odpowiedzialny za odciążenie kręgosłupa a dodatkowo relaksuje!!! Zajęcia są prowadzone przez doświadczonych instruktorów metody Pilates w formie podstawowych ćwiczeń ( Mat I i II ) z wykorzystaniem licznego  małego sprzętu do ćwiczeń ( Pilates Equipment ): małe piłki 26 cm , eliptyczne ovoball, taśmy rehabilitacyjne , obręcze Pilates Ring ,specjalne rollery ( wałki ) do Pilatesu, tubingi. Zajęcia skierowane do wszystkich którzy chcą zadbać o stabilizację kręgosłupa i wzmocnić ciało. Ćwiczymy  bez obuwia . Lekcja trwa 50 minut. Zapraszamy na Pilates w czwartki na godzinę 19.15

Zdrowy kręgosłup

JOGA KRĘGOSŁUPA -To łagodna praktyka jogi oparta na wielu terapeutycznych metodach pracy z ciałem i oddechem. Doskonała dla os na każdym poziomie zaawansowania. Przywraca równowagę  w ciele. Poznasz tu liczne metody pracy z powięzią, automasaże,  Yin jogę, metody redukcji i odpuszczania napięć , odblokowywania bioder i barków, popracujesz z meridianami, zniwelujesz bóle pleców , karku i zredukujesz stress. Ćwiczenia te redukują zbyt duże napięcia mięśniowe w ciele, korygują wady postawy  , zwracają uwagę na świadomy oddech i jednocześnie uczą prawidłowych nawyków ruchowych. Wszystkie ćwiczenia są bezpieczne dla stawów i kręgosłupa,  Zawsze zwracamy uwagę na prawidłowe wykonywanie ćwiczeń i  asan, nie przekraczania bezpiecznych granic swoich możliwości.  Korzystamy z różnego rodzaju pomocy do ćwiczeń :  małe piłeczki do automasażów, rollery, taśmy, krzesła do jogi, koce, wałki. Chcemy zaproponować Państwu zajęcia które w ciekawy i różnorodny sposób leczą nie tylko kręgosłup i biodra ale jednocześnie poprawiają samopoczucie i redukują stres. Jeśli masz siedzącą pracę , dokuczają Ci bóle pleców, bioder lub kolan,czujesz sztywność ciała i mięśni , cierpisz na bezsenność, lub bardzo dawno nie ćwiczyłaś/ ćwiczyłeś – to jest to idealna aktywność dla Ciebie. Zajęcia prowadzą tylko wysoko wykwalifikowani nauczyciele z wieloletnim doświadczeniem. Ćwiczymy bez obuwia.  Lekcja trwa 60 lub 75 minut.

VINYASA JOGA

VINYASA JOGA – to dynamiczna metoda łącząca  w sobie różne style jogi i opierająca się na płynnych przejściach pomiędzy pozycjami. Podczas praktyki ważną rolę odgrywa oddech,który spójnie łączy się z wykonywanymi ruchami. Sekwencje asan są bardzo zróżnicowane, tworzone w zależności od poziomu grupy, wybranego tematu zajęć oraz kreatywności nauczyciela, Każde zajęcia wyglądają inaczej, a osoba prowadząca ma pełną dowolność w nadawaniu im kierunku.Podczas praktyki rzadko wykorzystuje się pomoce ze względu na krótki czas pozostawania w pozycjach.Vinyasa joga to nurt idealny dla osób lubiących różnorodność, dynamikę i płynność ruchu. Lekcja vinyasa trwa 60 minut, ćwiczymy bez obuwia. Zapraszamy w czwartki na godzinę 20.15 . Zajęcia prowadzi nauczycielka stylu VINYASA JOGA Daria.

Joga

HATHA JOGA / JOGA OGÓLNA to prozdrowotne, zajęcia podczas których wykonujemy ćwiczenia (asany), które doskonale wzmacniają i uelastyczniają stawy i mięśnie całego ciała. Joga uczy prawidłowego oddechu, podnosi świadomość ciała i życia. Zajęcia są polecane wszystkim, którzy odczuwają  sztywność mięśni i stawów, którzy chcą w bezpieczny sposób wzmocnić mięśnie, zmniejszyć lub przeciwdziałać przykurczom, lepiej się poczuć i zrelaksować. Dzięki wykonywanym asanom kręgosłup pracuje w różnych kierunkach, w bezpiecznych zakresach ruchu. Wszystkie ćwiczenia są dobrane i modyfikowane indywidualnie dla poszczególnych osób. Pracujemy nad poprawą ruchomości bioder i obręczy barkowej. Ćwiczenia te wzmacniają, otwierają klatkę piersiową, korygują wady postawy i  fantastycznie relaksują. Są prowadzone przez doświadczonych, dyplomowanych instruktorów Jogi. Podczas zajęć wykorzystujemy pomoce do Jogi: wałki, paski, koce,kostki, krzesła. Każdą praktykę kończymy relaksacją. Duży nacisk kładziemy na dokładność wykonania pozycji i na jej zrozumienie. Prowadzimy obecnie zajęcia na  kilku poziomach zaawansowania: –  grupa początkująca – zajęcia dla wszystkich którzy chcą nauczyć się podstaw jogi. Poznajesz tu podstawowe asany (pozycje jogi), uczysz się jak prawidłowo pracować aby pomóc sobie w ewentualnych dolegliwościach.Zajęcia te będą idealnym wprowadzeniem do pierwszych pozycji odwróconych. Poznasz też pierwsze techniki relaksacji i pracy z oddechem. Sprzyjać to będzie ogólnej poprawie samopoczucia, poprawie ruchomości stawów, zmniejszenia zbędnych napięć mięśniowych. Zajęcia te są polecane również dla osób które miały dłuższą przerwę w praktyce jogi i chciałyby wrócić do regularnej praktyki.  Lekcje trwają 60 i 75 minut.

Zajęcia JOGA dla osób zaawansowanych – piątki 18.00 ( lekcje prowadzone metodą B.K.S. Iyengara przez dyplomowanego nauczyciela tej metody) są to zajęcia skierowane dla osób praktykujących regularnie jogę minimum kilka-kilkanaście miesięcy i znających bardzo dobrze prawidłową pracę w asanach, umiejących samodzielnie wykonywać asany odwrócone lub ich warianty. Ufamy że na tym poziomie znasz wszystkie nazwy pozycji i wiesz na czym polega w nich praca. Na tej lekcji doskonalimy asany z poprzednich poziomów, podejmujemy większe wyzwania, wyzwalając większą energię i jednocześnie pogłębiając rozumienie siebie. Tu nauczyciel jest już bardziej asystentem w Twojej jogowej podróży.  Grupę zaawansowaną( Joga 2) prowadzi Marta Janiec- dyplomowana nauczycielka jogi metodą Iyengara w stopniu Intermediate Junior II. Joga dla zaawansowanych trwa 90  minut.
Zalecamy przynoszenie własnej maty do jogi.

 

zadbaj o zdrowy kręgosłup
poznaj jogę !